Ons verhaal

Een donkere winteravond november 1958. Toen zat ‘ozze pap’ als vijfjarig jochie in zijn pyjama met natte haartjes en een kommetje chips op de bank. Met de wangen rood van opwinding sprong ie van de bank. De chips lag door de hele kamer, zijn gezicht gekluisterd aan het scherm. Peters favoriete tekenfilm begon en Peter riep het uit: “In die wereld wil ik wonen!” Dat gevoel heeft Peter Joosten – en daarmee PJP –nooit meer losgelaten. In 1985 creëerde Peter met PJP zijn eigen fantasiewereld vol verbeeldingskracht. Het begon met het synchroniseren van buitenlands tekenfilmseries als My Little Pony en het maken van commercials voor Nikko.  Al snel het zelf ontwikkelen en produceren van tekenfilmseries en kinderprogramma’s als De Bremer Stadsmuzikanten, Pim de Pinguïn en Boelie.  Stap voor stap groeit PJP uit tot de producent van videocontent die we nu zijn.

Wij – Bram en Jeroen – maakten alles van dichtbij mee. Want als Jeroen als oudste broer weer eens kwaad achter Bram aanzat als die wat uitgevreten had, was Peter een deur verder aan de slag met de creatiefste producties. Spelenderwijs maakten we de ontwikkeling van PJP mee. De speelkamer van toen is letterlijk de studio van nu. En wat er ook gebeurde – de komst van de DVD, de oprichting van YouTube of de lancering van Netflix – PJP wist altijd als een van de eersten een beeld te vormen van hoe die ontwikkelingen kansen bieden voor onze klanten.

Het beste uit mens en techniek

En dat doen we nog steeds. Nieuwsgierig als we zijn, duiken we erin. Wat we horen en zien, zetten we snel om naar een aanpak waarmee onze klant resultaat kan boeken. Uitgesproken jagen we daarmee een goed gesprek aan over de strategische inzet van video. En nog meer dan uit de techniek, halen we het beste uit de mensen waarmee we mogen werken. Met welk doel voor ogen wordt deze video gemaakt? Wat is het verhaal van degene die voor de camera komt? We bedenken niet alleen hoe video optimaal kan bijdragen, we organiseren ook dát het gebeurt. We schrijven en we plannen, stellen mensen op hun gemak en leveren razendsnel op.

Pure verbeeldingskracht

Eigenlijk zijn we het kind in onszelf – de verbeeldingskracht van de vijfjarige Peter – nooit kwijtgeraakt. We kijken met een open blik de wereld in en zijn ontzettend nieuwsgierig naar onze klanten. We maken plezier en we dagen uit, onze hoofden lopen continu over van nieuwe ideeën. Continue innovatie en ontwikkeling is het gevolg, video’s die onze klanten trots maken zijn het resultaat.

PJP Film & Studio | home of video since 1985